Warning: Declaration of YOOtheme\Theme\Wordpress\MenuWalker::walk($elements, $max_depth) should be compatible with Walker::walk($elements, $max_depth, ...$args) in /wp-content/themes/yootheme/vendor/yootheme/theme/platforms/wordpress/src/Wordpress/MenuWalker.php on line 112
The Ultra theme is Themify's flagship theme. It's a WordPress designed to give you more control on the design of your theme. Built to work seamlessly with our drag & drop Builder plugin, it gives you the ability to customize the look and feel of your content.

Jak wystawić fakturę w 2018 roku.

Wraz z nałożeniem obowiązku przekazywania plików JPK na pozostałe podmioty prowadzące księgi przy użyciu programów komputerowych, skończy się na dobre era wystawiania faktur ręcznie. Wszystko za sprawą nowelizacji przepisów dot. VAT, o których wiadomo już od jakiegoś czasu.

Dokumentowanie sprzedaży fakturami to jeden z podstawowych obowiązków spoczywających na przedsiębiorcach dokonujących transakcji z innymi podmiotami gospodarczymi. Zasady w tej kwestii zostały ściśle uregulowane przepisami prawa podatkowego. Prawidłowe wystawianie faktur jest bardzo ważne – spełniając wymagania ustawodawcy podatnik nie naraża się na nieprzyjemności i konsekwencje finansowe w razie np. kontroli skarbowej.

Obecnie większość przedsiębiorców wystawia faktury za pomocą programów komputerowych. To najszybszy i najprostszy sposób na sporządzenie dokumentu sprzedaży. Funkcjonalne programy zapamiętują dane kontrahentów, asortymentu, historię operacji, pozwalają dokonywać rozliczeń, a nawet wykonywać skomplikowane analizy i sporządzać raporty.

Wielu podatników w celu wystawiania faktur używa także innych narzędzi informatycznych. Programy, które nie są ściśle dedykowane do faktur, takie jak edytory tekstów czy arkusze kalkulacyjne, pozwalają podatnikom samodzielnie sporządzić dokument. Istnieje także grupa przedsiębiorców, którzy wciąż trzymają się metod bardzo tradycyjnych – kupują bloczki faktur i wystawiają te dokumenty ręcznie. Choć sposób ten zajmuje o wiele więcej czasu i niesie dużo większe ryzyko popełniania błędu, niektórym trudno jest przekonać się do bardziej nowoczesnych rozwiązań.

Celem Ministerstwa Finansów jest nałożenie na wszystkich przedsiębiorców obowiązku nie tylko prowadzenia dokumentacji w formie cyfrowej, ale też wystawiania „prawdziwych” e-faktur – elektronicznych dokumentów, które nie są zwykłym skanem wydruku lub dokumentem tekstowym, ale zaawansowanym dokumentem pozwalającym m.in. na automatyczny odczyt danych. W tym celu ma powstać Centralny Rejestr Faktur (CRF) – teleinformatyczne repozytorium danych, do którego w czasie rzeczywistym trafiać będą wszystkie wystawiane faktury. Tym samym zakończy się możliwość wystawiania faktur „wstecz”.

Wprowadzenie CRF to kolejny krok rządu do wyeliminowania szarej strefy i zwiększenia wpływów z podatków do Skarbu Państwa. Zastosowane algorytmy przetwarzania danych mają umożliwić sprawne prowadzenie czynności sprawdzających, a co za tym idzie szybsze wykrywanie przez administrację skarbową przestępstw związanych z wyłudzeniami VAT.

Minister rozwoju i finansów zapowiedział powiązanie platformy do przyjmowania e-faktur z Centralnym Rejestrem Faktur oraz Repozytorium JPK. Pierwotnie zapowiadano wdrożenie CRF już od połowy 2017 roku. Podmiotem odpowiedzialnym za utworzenie CRF ma być powołana przez Skarb Państwa spółka celowa Aplikacje Krytyczne.

Wiadomo już, iż CRF nie zostanie wdrożony ani do końca 2017 roku, ani nawet do połowy 2018 r. Nie zostały jeszcze zakończone nawet prace koncepcyjne, a od ich przekazania spółce Aplikacje Krytyczne do stworzenia tego systemu minie przynajmniej 1 – 1,5 roku.

Ministerstwo zapowiedziało jednak, iż z wdrożenia tego narzędzia nie zrezygnowano, zostanie ono jednak odsunięte w czasie.

Źródło: https://buchcom.pl/poradnik/dzialalnosc-gospodarcza/1064-centralny-rejestr-faktur-jak-wystawic-fakture-w-2018-r.html

Tagi: , , ,

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *